Hoofdsponsor van RTC Twente - Fietz Denekamp Hoofdsponsor van RTC Twente - Morein Kunststoffen Hoofdsponsor van RTC Twente - Rabobank Denekamp Hoofdsponsor van RTC Twente - Welkoop Denekamp

Wielcontact juli 2012

3 Dagen in de Alpen met ploegleider Ben "Rudie" Koekkoek


Austiberg, Tankenberg, Kuiperberg , Lonsberg , al deze "bergen" kun je wel dromen na een redelijk aantal  jaren in het peloton der RTC-ers gefietst te hebben.
Ook als toer fietser dien je  met de tijd mee te gaan en moet je minimaal de Alpe d'Huez , Mont Ventoux , Stelvio , of hoe ze ook mogen heten, beklommen te hebben.
Nou hadden wij ( Herman H, Ben K, Harry B, Erik S. Edwin H , Frans en Jan O.N en Jos V. ) in onze wielercarriere reeds de Nufnenpas , de Fedeiapas en de Ballon d'Alsace bedwongen , doch daar scoor je tegenwoordig op een gemiddelde verjaardag ook  niet meer mee. Aangezien de jaren ook beginnen te tellen , met alle ongemakken die daarbij horen , hebben we dit jaar de stoute schoenen aangetrokken om nog een keer alles uit de kast c.q. fiets te halen.


Col du Glandon, de eerste col in La Marmotte. 

De Franse Alpen hadden we nog niet op onze erelijst staan( behalve Ben , die was al eerder zo ver van huis geweest) en dus werd er begin dit jaar besloten om het traject van de "Marmotte" te fietsen. De "Marmotte"is een georganiseerde fietstocht ( een Cyclosportive) met start in Bourg d Óisans en finish boven op de Alpe d'Huez. De tocht vindt elk jaar plaats in begin juli , is ongeveer 170 km lang en kent 4 beklimmingen : Col du Glandon ( 1924 m) , Col du Telegraphe ( 1570 m) , Col du Galibier ( 2646 m ) en Alpe d'Huez ( 1815 m) . Het totaal aantal hoogtemeters in ongeveer 5000.

Goed voorbereid en vol vertrouwen in een goede afloop vertrokken we op 20 juni om 5.00 vanuit een nog slaperig Beuningen met 7 personen richting Frankrijk .( helaas kon onze fietsende schaatscrack Herman H. dit jaar niet mee)  Na een voorspoedige reis arriveerden we 12 uur later in ons hotel La Cascade in Bourg d Óisans aan de voet van Alpe d'Huez , aan de weg van Grenoble naar Briancon. Onderweg hadden we reeds de eerste indrukken op kunnen doen van het prachtige landschap en de hoge bergen en Ben wees ons op de toppen die we zouden moeten beklimmen.
Na 's avonds het stadje verkend te hebben , een goede maaltijd en een paar pilsjes , zocht iedereen het bed om de volgende dagen uitgerust aan de start te staan. Na een goed ontbijt begonnen we vol goede moed o.l.v. Ben aan de eerste fietsdag. Langs eerder genoemde grote weg ging het licht omhoog richting Briancon met onderweg  minimaal verlichte tunnels  waar je als fietser niet vrolijk van wordt met al dat razende verkeer naast je. Na een aantal km volgde de beklimming van  de Col de Sarenne , volgens Ben een opwarmetje voor de dag van morgen. Achteraf vond bijna iedereen dit de zwaarste klim , wat misschien ook wel kwam door het slechte wegdek. Niemand werd er echter vrolijk van en dat met de volgende dag 4 beklimmingen in het vooruitzicht.

Na een kop koffie bij het restaurant op de top, geserveerd door een Belgische schone, ging het vervolgens via een nog slechtere weg licht dalend naar Alpe d'Huez.  Op een terras hebben we nog even gebabbeld met een collega van onze ploegleider Ben , Servais Knaven.  Het is dat Hennie Kuiper op Alpe d'Huez eeuwige roem heeft verworven, anders zou je deze "commerciële blokkendoos" gauw vergeten. Via een prachtige afdaling naar Allemont zijn we terug gefietst naar ons hotel.
's Avonds op tijd naar bed om de volgende dag uitgeslapen aan de "Marmotte "te beginnen. De serveerster ( iedereen was onder de indruk van haar mooie benen) had speciaal voor ons het ontbijt al om 7.00 klaar gezet , zodat we al om 7.45 op de fiets konden zitten. Ben had de tocht in voorgaande jaren al meerdere keren gefietst en fungeerde daarom deze dag als ploegleider, cateraar , fotograaf en TOMTOM.

Boven op de Col du Telegraph.


Nadat de bagageruimte van de Volvo van Edwin volgepakt was met water, krentebollen , mueslirepen , gelletjes , reservemateriaal en extra kleding ( misschien had  iemand stiekum ook nog een pilletje uit de medicijnkast van Harry A. meegenomen ) kon de tocht beginnen. Volgens het Franse KNMI zou het een prachtige,  zonnige dag worden zonder regen , dus wat kon er mis gaan. Na een vlakke aanloop richting Allemont begon de eerste klim van bijna 26 km naar de top van de Col du Glandon. Onderweg was het genieten van prachtige vergezichten , stuwmeren en overstekende schapen. Vervolgens ging het via een lange afdaling en een gevaarlijk vlak stuk langs grote wegen naar de voet van de Telegraphe. Hier nog even een sanitaire stop en de nodige vaste en vloeibare vitamines aanvullen , om vervolgens de strijd met de volgende beklimmimgen aan te gaan. Eerst de Col du Telegraphe , waarna je geen tijd hebt om de spieren te ontspannen want direct daarna begint de klim naar de Col du Gallibier. Op de ongeveer 20 km lange klim is het meer afzien dan genieten van al het  moois om je heen . Als je danook nog voorbij gefietst wordt door een meisje van ongeveer 25 , dan is dat niet goed voor het zelfvertrouwen en de moraal. Ben staat  echter onderweg om ons aan te moedigen en  te vereeuwigen voor het nageslacht , dus opgeven is niet aan de orde.
Op de top is het een drukte van jewelste: toerfietsers-automobilisten-motorrijders en fietsers met volle bepakking , iedereen geniet op zijn of haar manier van de prachtige omgeving met bergen, zon en sneeuw. Na een laatste foto en versnapering beginnen we aan de afdaling. Eigenlijk is het tot aan Bourg d'Oisans een lange afdaling met hier en daar een vlak stuk . Je moet echter nog wel door dezelfde vervloekte tunnels als de eerste dag , doch alles gaat goed , mede doordat Ben achter ons rijdt met , indien mogelijk , het grote licht erop. In Bourg dÓisans maken we ons klaar voor de laatste klim naar Alpe d'Huez. Het is inmiddels 19.00 , dus zo heel veel tijd hebben we niet meer en na een oppeppende speech van onze ploegleider  kan het laatste feest beginnen. De klim is goed te doen , mede door de haarspeldbochten  en na 90 min. is de eerste boven. Alpe d'Huez is op dat moment al bijna uitgestorven en heeft veel weg van een spookstad.

Op de top, maar vooral in de beklimming lag er nog veel sneeuw op de Galibier!

Vervolgens dezelfde weg  afdalen en na een warme douche hebben we op een terras nog even de wedstrijd Frankrijk-Spanje bekeken. Van een EK sfeer met vlaggetjes en uitgelaten supporters is hier geen sprake, het is eigenlijk een dooie boel , ook toen de stand nog 0-0 was. Daarna kruipt iedereen moe maar voldaan onder de wol .
De laatste fietsdag gebruiken we om uit te fietsen , doch dit valt nog wel  tegen. Ben weet nog een lastige klim te vinden richting les 2 Alpes , doch ook dat komt goed. Na een kop koffie met gebak beginnen we aan de laatste km naar ons hotel . Ben wil echter nog even een bezoek brengen aan een hotel waar hij voorgaande jaren al overnacht heeft , doch ook nu moet er weer geklommen worden en de eersten haken daarom ook af. Het hotel blijkt nieuwe uitbaters te hebben , echter het Nederlandse echtpaar begroet ons zeer hartelijk. Er is een soort wielermuseum ingericht met vele verhalen over de Tour de France ( speciaal over de Alpe d'Huez) en er hangt een heel scala aan wielershirts( zelfs een RTC shirt hangt erbij). Vele foto's getuigen van personen die het hotel bezocht hebben: zelfs onze ex-burgervader staat er met Steven Rooks op de foto .
Na een kop koffie en een cola  vervolgen we  de rit naar ons hotel waarna  Ben wil nog even de Alpe d'Huez  gaat  beklimmen ( wat een karakter heeft die man).
Als hij terug is , is iedereen reeds aan de pils en heeft de koffers al gepakt voor de terugreis. Na een diner in het hotel ,  zoekt iedereen de koffer op want we willen om 5.00 vertrekken.
Na een voorspoedige terugreis wordt  er bij het Sterrebos nog even nagebabbeld over onze Franse ervaringen. Herman H. en de wederhelften zijn inmiddels ook aangeschoven en  samen genieten we van een heerlijke maaltijd en een koel glaasje bier.
Zo komt er einde aan onze 5 daagse trip naar Frankrijk waar we met veel voldoening op terugkijken , mede doordat alles zonder ongelukken is verlopen  en door de voortreffelijke begeleiding van onze ploegleider Ben.
Jos Visschedijk
P.s. : diep respect voor Rudy en Gerwin die op  4 achtereenvolgende dagen  elke dag  de "Marmotte" gefietst hebben.

___________________________________________________________________________________________________________________________________


Samen Veilig op de fiets en Samen Veilig weer thuis!


Dit lijkt vanzelfsprekend maar dat is het zeer zeker niet. Jullie hebben allemaal ongetwijfeld de beelden uit de Tour gezien.  De valpartijen waren spectaculair maar de slachtoffers zullen daar ongetwijfeld andere herinneringen aan over houden. Een mislukte Tour voor onze Nederlandse vedetten Geesink,  Mollema en Poels ten gevolge van een valpartij. Het letsel liep uiteen van straateczeem, gekneusde ledematen, tot een gebroken rib, gescheurde lever en milt.
Nou rijden wij bij de RTC geen 70 km per uur en bestaat het peloton niet uit 200 renners, toch is het goed om af en toe eens stil te staan bij de veiligheidsaspecten van de sport die met zijn allen graag beoefenen.
Fietsen brengt gevaar met zich mee door enerzijds de snelheden die als groep kunnen worden gehaald en ten tweede de overige verkeersdeelnemers die zich op 'ons parcours' begeven.   Want in tegenstelling tot de Tour is bij ons wekelijkse ritje de weg niet afgezet.

Laurens ten Dam kwam in de Tour 2011 ten val.

Natuurlijk hebben wij als toerclub veiligheidsrichtlijnen opgesteld, maar als niemand ze leest of kent schieten wij daar niet zo veel mee op. Daarom brengen wij de veiligheid op deze wijze nog maar eens bij jullie onder de aandacht.
Rijden als groep betekent dat de voorrijders in belangrijke mate verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van de gehele groep.  Dus kijk niet alleen voor jezelf maar ook voor de rest van de groep of de weg, de kruising of bocht geen gevaar oplevert. Zorg daarom dat je weet hoe groot en met name hoelang de groep is. Voor een onoverzichtelijke kruising is het absoluut noodzakelijk om aanzienlijk snelheid te minderen en zo nodig compleet te stoppen!
Mocht je zien dat je fietscollega's zich onveilig gedragen laat het ze weten. Door het nemen van risico's breng je niet alleen jezelf maar de hele groep in gevaar.  Vaak is het onbewust en overziet men niet altijd de gevaren. Door iemand hierop op te wijzen maak je diegene bewust van zijn/haar gevaarlijke en onverantwoorde gedrag. Klinkt simpel, maar daar komt het wel op neer.


Wout Poels kon dit jaar na de beruchte grote valpartij de Tour verlaten

Veilig op de fiets betekent dus o.a.;
o Kijk niet alleen voor jezelf, maar ook voor de rest van de groep naar mogelijke gevaren op de weg / route en waarschuw hiervoor.
o Wees kritisch op het rijden van jezelf en een ander en wijs op onverantwoordelijk en gevaarlijk gedrag.
o Zorg ervoor dat je bij het inhalen van een andere groep of mede weggebruikers een geschikt moment uitkiest en rij achter elkaar, zodat niet de hele weg wordt ingenomen.
o Zorg ervoor dat de groep bij elkaar blijft en let op dat iedereen het tempo kan volgen. Onveilig gedrag is ook vaak het gevolg van vermoeidheid, wees hier alert op. Niet alleen bij jezelf maar ook bij een ander.
o Wees je bewust dat het parcours niet is afgesloten en er dus andere verkeersdeelnemers zijn, die niet altijd voorbereid zijn op een groep voortrazende wielrenners.
Laten we het met zijn allen leuk en vooral ook veilig houden.

____________________________________________________________________________________________________________________________________


Twitter in de Tour de France

Als je de sociale media een beetje volgt, dan kom je toch tot leuke citaten en inzichten. Vaak hebben de renners een rustmoment voor zichzelf en gaan dan een eerste reactie via een tweet van zich afschrijven. Wat opvalt in vele Tweets is het lijden en afzien. Via onderstaande Tweets een overzicht van de Tour 2012.


'Rit 1 gehad!! Beetje teleurgesteld in mezelf, begon veel te ver aan klim. Pluspunt! Ging goed omhoog! Morgen nieuwe dag.' @lieuwewestra

'Heel ongelukkig dat Marcel (Kittel red.) vandaag last had van zijn maag, maar we zaten er allemaal bij op het eind. Zeer knappe prestatie van @tom_veelers door als vierde te
finishen' @koendekort

,,Jaja, ook ik heb kennis gemaakt met de weg #auw. Gelukkig niks ergs, alleen linker knie open. Morgen weer een dag!" @woutpoels

,,Een andere dag en een andere massasprint. Het is heel goed om opnieuw het teamwerk te zien na het wegvallen van Kittel vandaag." @koendekort

Alejandro Valverde: Misschien een tegenvallend klassement, maar wel een geweldige etappezege.

,,Nooit denken dat het gevaar geweken is, in de laatste vlakke etappe voor de bergen gaat het opeens mis met Gesink, Mollema, Kruijswijk en Poels" @GioLippens

,,Een van de renners in de Tour de France weet dat hij de valpartij heeft veroorzaakt. Wie je ook bent: dit was NOT COOL" @Millarmind (David Millar)
,,Ik denk dat onze mecaniciens en de dokters het diner vanavond moeten overslaan. Er is een heleboel werk te doen." @s_kruijswijk (Steven Kruijswijk)

,,Ik wist dat het een zware etappe zou worden, maar in de #TDF12 moet je altijd het slechtste verwachten. Kan me niet herinneren wanneer ik zo heb afgezien. Goed gedaan
@TeamSky" @EiselBernhard

,,Drie Britse etappewinnaars dit jaar in de Tour de France. Mark Cavendish, Bradley Wiggins en Chris Froome" @Cyclingweekly
,,Ik had vandaag wel een goeie dag in de tijdrit, ik heb mezelf niet geforceerd. Ik kijk uit naar de rustdag en de dagen die daarna komen. Nu in de auto
naar het hotel." @RGUpdate (Robert Gesink)

,,Eindelijk eens wat ik een normale dag noem. Laten we hopen dat ik zo door kan gaan en ik in staat ben iets moois te bereiken. @alejanvalverde

Mark Cavendish won 3 etappes.

'Pijnlijk en ontgoocheld... De signalen van mijn lichaam hebben gewonnen van mijn wil om door te gaan...! @RogRuijgh
 'Denk dat ik maar ga golfen in mijn volgende leven.' @mickrogers (Michael Rogers)

,,Vandaag wordt waarschijnlijk gezien als een rustdag voor het peloton, maar ik kan je verzekeren dat dat HELEMAAL NIET het geval was." @karstenkroon

'Fantastisch! Durfde het gisteren niet te voorspellen, wat een winnaar! We zitten nu in de bus de herhaling van de etappe te kijken. Concrats Luis Leon!' @BramTankink
'Dramatische dag hier in de Tour de France. Drie keer lek gereden in de laatste 38 kilometer, elke keer door kopspijkers.' @CadelOfficial (Cadel Evans)

'Ik ben er vandaag achtergekomen dat er achter pijn nog een heel universum van nieuwe pijn schuilgaat' @JensVoigt
'sommige dagen denk je, het kan niet zwaarder. En dan komt er weer een andere dag.' @ChristianVDV
'Pijnlijke verjaardagscadeaus gekregen. Met dank aan het peloton.' @AndreGreipel

Team Sky had deze Tour de France de meeste reden tot lachen.

,,Denk je gezellig avondje bij Vivelevelo te hebben gaat 't over die k-Schleck. Had daar echt geen zin in. Gelukkig werd 't daarna beter." @bramtankink
,,Pfff... #TdF @s_kruijswijk (Steven KruijswijFk)

De song die de hele dag in mijn hoofd zat? #kleinejongen Vandaag was ik een beetje emotioneel. Drie weken van afzien maakten me dat! #Hazes @laurenstendan
Dankjewel idioot die me 3km voor 't eind ten val bracht met vlag die in mijn stuur haakte. Fiets kapot. Been opgezwollen. @markcavendish

,,Extreem snelle finish. Niet blij met mijn vijftiende plaats, maar ik ben er gelukkig nog steeds bij. En Parijs is nu echt dicht bij!" @koendekort
,,Te moe en ziek om iets grappigs te twitteren! Ik heb genoten van de helikopterverplaatsing na de etappe van vandaag. Goed gedaan Cav!' @eiselbernard

,,Eer, respect, bewondering voor @bradwiggins. Prachtig voorbeeld van hoe wil en vastberadenheid een mens kan veranderen in geel. IB" @ivanbasso
,,Sprakeloos! Het waren drie ontzagwekkende weken en ik ben zo trots om deel uit te mogen maken van dit verhaal #TDF12" @ChristianKnees
,,Zie net mijn interview met Han Kok #NOS. Diep nadenken en analyseren is niet makkelijk na 3 weken koers en het snot nog voor je ogen.;)" @bramtankink

__________________________________________________________________________________________________________________________________

Mantelzorg


Zorgen voor iemand in je naaste omgeving is heel natuurlijk en vanzelfsprekend. Het is iets wat veel mensen gewoon doen. Bijvoorbeeld voor je kinderen, ouders, partner , familielid, vriend of kennis. Wanneer diegene voor wie je zorgt een langdurige ziekte, beperking of psychische problemen heeft, wordt er voor lange tijd meer zorg van je gevraagd.  Dit wordt mantelzorg genoemd: zorgen voor een naaste .  Een op de zes mensen is  een mantelzorger, dus ook binnen de RTC zullen er mantelzorgers rondlopen.
Vanuit de Gemeente Dinkelland is de campagne "Mantelzorgers binnenboord"  gelanceerd.
Alle verenigingen binnen Dinkelland, dus ook RTC Twente,  worden vanuit de gemeente benaderd voor dit project.  Doel van het project is dat Mantelzorgers, ondanks intensieve zorgtaken, actief blijven binnen het verenigingsleven.
 Vanuit RTC Twente heeft het bestuur besloten haar medewerking te verlenen voor dit project. Wij zien dit als een  (maatschappelijke)  verantwoording van onze vereniging.
Voor ons als vereniging betekent deelname aan dit project dat wij leden van onze vereniging die als Mantelzorger fungeren, daar waar mogelijk,  bij zullen staan zodat zij ontlast worden.
Komend jaar  zullen wij herhaaldelijk aandacht schenken aan het thema "Mantelzorgers binnenboord". Nadere informatie omtrent dit project is eveneens te vinden op de site: www.mantelzorgersbinnenboord.nl of www.siztwente.nl

Het bestuur

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Groep 4 van RTC Twente was een weekendje uit.

Zaterdag 2 juni vertrokken om half negen 15 mannen en 2 vrouwen van de Rijwiel en Tourclub Twente voor een tweedaagse tocht. Verzamel- en vertrekpunt was aan het Lange Voor waar iedere zondag ook wordt vertrokken voor de wekelijkse trainingstochten. Ondanks een stroomstoring in de nacht ervoor waren er toch genoeg ingebouwde wekkers zodat er zonder noemenswaardige vertraging kon worden vertrokken voor de 125 kilometers in Duitsland die de eerste dag op het programma stonden. De weersomstandigheden waren prima: een zacht briesje, voornamelijk in de rug, een zonnetje en niet te warm.

Mooi...

Na pauzes in Salzbergen (met koffie en taart), Borghorst en Rosendahl (Rindfleischsuppe!) werd het eindpunt bereikt: Weseke in de Kreis Borken. De begeleidende bagage-, materiaal- en cateringbus, die door Hebetex voor dit weekend ter beschikking was gesteld, hoefde op de eerste dag alleen voor de inwendige mens te zorgen. Een prima verlopen heenreis waarna op het terras van Pension Leitingshof in het zonnetje eerst enkele pilsjes werden genuttigd alvorens vlam in de barbecue ging. 's Avonds gingen de fitste wielrenners, waarvan de gemiddelde leeftijd boven de 50 lag, wandelend naar Weseke om daar op een terras enkele gezellige uurtjes door te brengen. Weer terug bij het pension werden nog een flink aantal afzakkertjes genomen op de veranda, Louis demonstreerde dat de kortste weg soms onder de tafel door is en wij weten nu dat dat niet de gemakkelijkste weg is. (Zie foto's op de website). Al met al was het voor de meesten al zondag toen het bed werd opgezocht.
De volgende dag begon met een goed ontbijt in het Pension. Maar... net als een groot deel van Europa was het weer belabberd: regen, regen en nog eens regen. Het vertrek werd uitgesteld maar het bleef maar regenen. Om half 11 werden de regenjacks aangetrokken en werd er toch maar vertrokken. De gps op de fiets gaf de temperatuur aan: 5,7 graden boven nul! Na 4 kilometer werd de grens bij Winterswijk overgestoken, nog 100 kilometer te gaan.


Chips en bier, de ingredienten voor een gezellige avond!

De eerste pauze was in een kapschuur in de omgeving van Eibergen. Iedereen was nat en koud. Gelukkig was er warme koffie en broodjes en dat ging er goed in. Daarna probeerden een aantal fietsers door te springen en gymbewegingen nog weer iets warmer te worden. Veel hielp het niet. Louis Kamphuis kreeg iedereen nog wel aan het lachen met zijn fratsen en zo ging iedereen weer een beetje goed gemutst opnieuw de regen in.  Tijdens de volgende pauze met soep in Bentelo liep bij de renners het water letterlijk uit de schoenen. Er werd besloten om maar zo vlot mogelijk naar Denekamp te fietsen. Gelukkig waren er geen ongelukjes en om half 4 werd het eindpunt bereikt. Het was deze zondag ongeveer 10 minuten droog geweest! Iedereen nam zijn bagage uit de bus en ging naar huis om zich eerst eens even lekker warm te douchen. Daarna kwam iedereen weer bij elkaar bij gastheer Harry Hellen alwaar het weekend werd afgesloten met een buffet. Het was een gezellig weekend maar als iemand weet waar je lekker warm weer kan bestellen die mag zich melden. Volgend jaar gaan we weer!

De Bijrijder

______________________________________________________________________________________________________________________________

Fietsclinic RTC Twente geslaagd!


De Rijwiel Toerclub Twente kortweg RTC  Twente kan terugzien op een geslaagde clinic.
Maar liefst 16 kandidaten, waarvan 13 vrouwelijke deelnemers hadden zich gemeld voor de clinic. Het merendeel van de deelnemers had niet de beschikking over een eigen fiets, maar Kamphuis Rijwielen had voor al deze deelnemers een  race of ATB fiets klaargezet.
Omdat er veel meer animo voor de race dan voor de ATB fiets was werden de trainingen allen op de verharde weg gegeven.
De eerste twee clinics op 21 en 28 april werden gegeven door Herman Snoeijink. Na een introductie van Herman over de voordelen van fietsen, het afstellen van de fiets, het materiaal, de opbouw van de trainingen, voeding en vocht en veiligheid gingen de deelnemers van start.
Op de eerste training werden ca. 25 km gefietst over de Hanhof - en Paasberg. De tweede training ging richting Vasse en de Kuiperberg een rondje van meer dan 40 km. De koffie met gebak liet zich na afloop bij Joy In dan ook goed smaken.

De deelnemers en de trainers voor "Joy-in".

De clinic op 5 mei werd door Erwin Nijboer verzorgd. Hij nam de deelnemers mee naar Gildehaus en Bentheim. De deelnemers kregen de steilste klim in deze omgeving voorgeschoteld.  De klim naar de molen in Gildehaus.  Het klimmen ging de meesten goed af, iedereen kwam boven na een aantal nuttige tips van Erwin.  Een aantal wist niet van ophouden en nam de klim zelfs meerdere keren.
De laatste training werd gegeven in de mooie omgeving van de Tankenberg. Ook deze training werd afgesloten met koffie en gebak, misschien niet helemaal de bedoeling als je fietst om af te vallen. Maar ja wie heeft er na een dergelijke inspanning geen zin aan iets lekkers om bij te komen.
Ondanks de mindere weersvooruitzichten hebben we alle trainingen af kunnen werken in droog weer met af en toe een zonnetje.
Alle deelnemers waren na afloop van de clinic enthousiast. Een aantal deelnemers hebben zich inmiddels aangemeld bij de RTC Twente. Anderen hikken nog een beetje aan tegen de aanschaf van een racefiets.  De RTC Twente is tevreden en de clinic zal in de toekomst zeker nog een keer herhaald worden. Waarschijnlijk gaat de aandacht dan uit naar ATB en gaan we met zijn allen de onverharde bospaden in het mooie Twente verkennen.

 

Hoofdsponsor van RTC Twente - Fietz Denekamp Hoofdsponsor van RTC Twente - Morein Kunststoffen Hoofdsponsor van RTC Twente - Rabobank Denekamp Hoofdsponsor van RTC Twente - Welkoop Denekamp